Faktura: 1200,- NOK spart ved prissjekk av NextGenTels nettsider

NextGenTel har satt ned prisen på abonnementet jeg har på mitt bredbånd. Men, det betyr ikke at de automatisk har kuttet prisen ut til meg. Neida, det må jeg sørge for å si fra om selv.

Hvordan kan det henge sammen?

Jeg oppgraderte for leeeeeenge siden til ADSL2 fra NextGenTel. Hastighet 20,000 (ned) og 1,000 (opp). Pris per mnd er 549,- fra NextGenTel. På ett eller annet tidspunkt har bredbåndsleverandøren endret navnet på mitt abonnement fra ADSL2 til Next2. Teknologien er fortsatt den samme og hastigheten er fortsatt den samme, men de har satt ned prisen til 448,- NOK per mnd. Kjempebra!

Betyr det at de korrigerer fakturaen til meg. Neida, det må de ha «aktivt samtykke til å gjøre».

WTF?

Oppdaget ved tilfeldighet at de hadde satt ned prisen på abonnementet da jeg skulle betale faktura for 12 mnd. Fra kundeservice fikk jeg opplyst om at de ikke kunne sette ned prisen min, fordi jeg hadde et gammelt abonnement, og at jeg aktivt måtte bytte til Next2 for å få den nye prisen.

Fantastisk. Så, da er det bare å kjøre jo-jo for NextGenTel i fremtiden. Neste gang de skal gjøre et stort prisdropp kan de bare endre navnene på abonnementene slik at de blir «nye produkter». Da slipper de sette ned prisen hos sine trofaste kunder.

Lurer på hvor mange andre kunder av NextGenTel der ute som betaler for mye.

Legg igjen en kommentar

